Karanténa priniesla do mnohých rodín novú situáciu, keď rodičia odrazu boli nútení ostať pracovať z domu, ale zároveň aj deti ostali doma kvôli zatvoreným školám a škôlkam. Aj keď ste boli roky zvyknutý pracovať z domu a máte svoju home office rutinu dokonale vyšperkovanú, pravdepodobne ste nikdy nepredpokladali, že váš pracovný čas budete musieť stráviť aj starostlivosťou o deti. A keďže sa karanténa predĺžila na niekoľkotýždňovú epizódu, hodí sa vám pár tipov ako túto novú situáciu zvládnuť.
1. Komunikujte otvorene so svojim nadriadeným.
Komunikácia je základom pre efektívnu prácu na diaľku. Ak však aktuálne sú s vami aj deti, objasnite túto situáciu aj kolegom a nadriadenému. Môžete tak proaktívne nájsť spôsoby ako svoju prácu vykonávať čo najlepšie.
2. Vytvorte denný rozvrh.
Na viditeľnom mieste vyveste plán aktivít pre deti a takisto zvýraznite časy, kedy sa musia zabaviť samostatne, pretože aj vy potrebujete čas na sústredenie.
3. Vysvetlite deťom pravidlá a odmeňujte ich dodržiavanie.
Vymyslite aktivity pre deti vopred a nechajte ich vybrať si, čo chcú robiť. Vybranú činnosť ale musia dokončiť.
4. Robte si častejšie krátke prestávky.
Práca z domu si vyžaduje viac psychohygieny a deti, ktoré majú kratší čas sústredenia si vyžadujú viac pozornosti. Prispôsobte tomu aj svoje pracovné úlohy a pracujte v kratších intervaloch.
5. Rozdeľte si starostlivosť o deti s partnerom (pokiaľ je to možné).
Ak aj váš partner pracuje z domu, dohodnite si časové úseky, kedy jeden z vás môže nerušene pracovať a ten druhý sa postará o deti.
📌Bonus: Ak vyššie uvedené z akéhokoľvek dôvodu nie je možné, porozmýšľajte, kto by mohol byť vaša "virtuálna pestúnka" (rodina, rodinní známi). Tento človek môže vaše väčšie deti zabaviť aspoň virtuálne cez videochat a venovať im pozornosť, kým vy potrebujete pracovať.
zdroj: FlexJobs.com
Comments